Francophrenia (or: Don't Kill Me, I Know Where the Baby Is)
Toen James Franco bekendmaakte dat hij een rol ging spelen in de tv-serie General Hospital, wekte dat bevreemding. Franco stond te boek als serieus acteur - wat had hij te zoeken in een soapserie? Onmiddellijk deden geruchten de ronde dat zijn optreden iets te maken had met een kunstproject.
Geen gekke theorie, want van Franco (als acteur te zien in onder meer Spider-Man, 127 Hours en Howl) is bekend dat hij een multitalent is. Hij regisseert, schrijft, volgt verschillende studies en maakt (performance)kunst. En met Francophrenia is bewezen dat er inderdaad meer zat achter zijn rol als de kunstenaar/moordenaar Franco in General Hospital.