Dolls: A Woman from Damascus
Het IFFR biedt het Visual Arts Festival Damascus een platform om haar programma te vertonen, aangezien het festival dit jaar niet in Syrië kan plaatsvinden.
Manal, een jonge vrouw uit een traditioneel milieu in Damascus, probeert het beeld op te houden van de perfecte huisvrouw en moeder, zoals dat door haar omgeving wordt verwacht: altijd druk en liefhebbend, haar voldoening puttend uit het zorgen voor haar man en kinderen. Haar twee dochtertjes zijn gefascineerd door een nieuw stuk speelgoed: Fulla, de Arabische barbiepop, de volmaakte belichaming van dergelijke idealen. Zij is zorgvuldig in de markt gezet om het beeld van de toegewijde, ondergeschikte en vrome vrouw over te brengen op jonge meisjes. Achter de façade mist Manal echter haar beroepsleven van voor ze moeder werd en de voldoening die ze daaruit haalde. Ze gaat op zoek naar een baan en weigert haar droom op te geven, ook al wordt ze voortdurend onder druk gezet. De film wisselt interviews met de marketingmanager van Fulla af met gesprekken met Manal en onthult zo het sociale klimaat van een toenemend conservatisme en het effect daarvan op het leven van vrouwen.