Die Unsichtbare
Misschien is het haar verlegenheid, misschien komt het door iets anders, maar dramastudente Fine lijkt onzichtbaar in groepen. Dat krijgt ze ook te horen van haar begeleider op de toneelschool, net voordat ze tot ieders verrassing de veeleisende hoofdrol van Camille krijgt in een stuk van celebrity-regisseur Kaspar Friedmann, die deze keer koste wat kost met studenten wilde werken. Friedmann zocht eerder een schaap dan een wolf voor de rol, is een van de vele vernietigende opmerkingen die Fine te horen krijgt. En vernietigen wil Friedmann haar, afbreken tot ze net niet verdwijnt, en dan weer opbouwen om Camille te kunnen spelen. Ondertussen wordt de toch al onduidelijke grens tussen Fine’s turbulente privéleven en haar werk op het podium à la Aronofsky’s Black Swan en Cassavetes’ Opening Night steeds vager.
Net als in zijn debuutfilm November Child laat regisseur Christian Schwochow zien dat hij jonge, talentvolle actrices tot pijnlijk indringende en overtuigende rollen weet aan te zetten.