Day and Night
Jacobs gebruikt een stereoscopisch effect dat hij gepatenteerd heeft als 'eternalisme' om zo een hypnotiserend ritme te creƫren. Al sinds de jaren zestig vertaalt hij de schilderlessen van Hans Hofman van het canvas naar het witte doek. Zijn drastische visuele vormen zijn het resultaat van niet minder radicale maatschappelijke opvattingen.