Carnival
Omdat zijn moeder is overleden, keert Babu vanuit het buitenland terug naar Kolkata (voorheen Calcutta). Hij wordt meegesleurd in een wervelwind van kleuren, lichten, mensenmassa’s, offerandes en andere spectaculaire rituelen, die weggestopte gevoelens bij hem bovenhalen. Terwijl hij al ronddolend zijn geboortestad opnieuw ontdekt, verwerkt hij zijn herinneringen.
Het hindoe-herfstfestival Durga Puja heeft een speciale betekenis voor de mensen van Bengali, en de film is op een prachtige manier doordrenkt van de geest van dit vreugdevolle evenement. Stopmotion, bewegende beelden, verzadigde fotografie, een zeer losse camerastijl en een intrigerend geluidsdecor verbeelden de gemoedstoestand van Babu, die na het verlies van zijn moeder veel tijd doorbrengt met zijn oude vader.
Deze wereldpremière is de eerste speelfilm van het opkomende Indiase talent Madhuja Mukherjee, die eerder al enkele interessante korte films en video-installaties maakte.