Bunohan
Bakar is de oudste van de drie en pretendeert in hun geboortedorp Bunohan (‘moord’) ondertussen voor hun doodzieke vader te zorgen. In werkelijkheid aast hij op het eigendomsrecht van een paar hectare strand om die voor veel geld aan projectontwikkelaars te kunnen verkopen.
Hebzucht is in Saids intrigerende confrontatie tussen het oude en het nieuwe Maleisië het driekoppige monster uit de onderwereld, dat familiebanden en onaangetaste landschappen verslindt om vakantieresorts te kunnen bouwen.