A Simple Life
De Hongkongse Ann Hui vertelt in een observerende stijl en met milde humor een klein familieverhaal, dat is gebaseerd op echte gebeurtenissen uit het leven van filmproducent Lee, coscenarist van de film. Deanie Yip won in Venetië de prijs als beste actrice voor haar rol als een oudere amah, een levenslange huishoudelijke hulp, van een familie waarvan alleen een vrijgezelle jonge filmproducent (gespeeld door superster Lau) in Hongkong is blijven wonen. Yip en Lau speelden meermalen moeder en zoon in films en op televisie en die vertrouwdheid is zichtbaar in deze vergelijkbare, liefdevolle relatie.
Als de amah een toeval krijgt en naar een verzorgingstehuis gaat, draaien de rollen langzaam om, waaraan beiden moeten wennen. De zorgvuldige vertelling heeft veel aandacht voor de details van het dagelijks leven en geeft ook bijfiguren de ruimte. Tussendoor wordt een blik geworpen achter de schermen van de Hongkongse filmindustrie, met onder meer een cameo voor regisseur Tsui Hark.