Voulez-vous coucher avec God?
Deze Canadese cultfilm is een typisch product van zijn tijd. De opnamen begonnen eind jaren zestig, een periode waarin de tegencultuur opkwam en waarin men vol vuur streed tegen de oorlog in Vietnam, racisme, seksisme en de gezapigheid van de burgerlijke cultuur. Een tijd van studentenprotesten, verdovende middelen en vrije liefde. Dit alles in terug te vinden in de debuutfilm van Michael Hirsh en Jack Christie, Voulez-vous couchez avec God? Hierin speelt de charismatische ‘beat poet’ Tuli Kupferberg de hoofdrol als (gedrogeerde) God, een geborneerd Opperwezen dat heerst vanuit de ‘Hashish Seventh Heaven’ te midden van zijn harem. Wraak op de wereld neemt Hij het liefst vanuit bad. Zo stuurt Hij de (letterlijk) tandenloze George naar de aarde als beoogd presidentskandidaat. De vrolijke chaos die volgt, combineert klei-animatie, live action en spetterende jaren '60-muziek. De scène waarin aartsengel Gabriël een omelet-met-muis moet oppeuzelen illustreert perfect de anarchistische geest van de makers.