Un poison violent
In haar eerdere korte films, waarvan er twee ook in Rotterdam te zien waren, toonde Quillévéré al haar betrokkenheid met kinderen en tieners. Deze eerste lange speelfilm is een gevoelige studie van de ontluikende seksualiteit van een veertienjarig meisje op het katholieke Franse platteland.
Als Anna in de zomervakantie van kostschool terug naar huis komt, is er veel veranderd. Haar vader is weggelopen en haar moeder flirt met de jonge dorpspastoor. Zelf staat ze op het punt in de kerk het sacrament van het vormsel te ontvangen, maar haar twijfels groeien. Moet ze gehoor geven aan de strenge vermaningen van de bisschop, of aan haar eigen verwarrende gevoelens en de toenadering van een verliefd jeugdvriendje? Zelfs haar opa, op wie ze zeer gesteld is, blijkt onverwachte kanten te hebben.
Nieuwkomer Clara Augarde maakt indruk met haar even bescheiden als overtuigende vertolking van Anna. Un poison violent werd in Cannes onderscheiden met de Prix Jean Vigo voor onafhankelijk talent.