Somewhere
In Somewhere speelt Stephen Dorff (Blade, Public Enemies) de losbandige Hollywoodster Johnny Marco, die zijn dagen slijt in het luxueuze Chateau Marmont Hotel in Hollywood. Hij zuipt, slikt scheepsladingen medicijnen en beleeft er vluchtige avontuurtjes met wildvreemde vrouwen, maar veel plezier lijkt hij er niet aan te beleven. Dan parkeert zijn ex-vrouw hun elfjarige dochter, Cleo (Elle Fanning) bij hem voor de deur. Als hij haar meeneemt op een promotietournee naar Milaan, vallen hem de schellen langzaam van de ogen, en wordt hij zich eindelijk bewust van de leegte van zijn leven.
Regisseur Sofia Coppola (The Virgin Suicides, Lost in Translation, Marie-Antoinette) maakt de verveling en doelloosheid invoelbaar met lange shots waarin Johnny verveeld naar paaldanseressen ligt te kijken of rondjes rijdt in zijn Ferrari. De goed gekozen muziek - haar andere handelsmerk - is van Foo Fighters, The Strokes, KISS, The Police en van Phoenix, de band van Coppola’s echtgenoot Thomas Mars. Op het afgelopen filmfestival van Venetië won Coppola de Gouden Leeuw. Ze was de eerste Amerikaanse vrouw die de prestigieuze onderscheiding won.