Simon Werner a disparu...
Simon Werner, scholier op een lyceum nabij Parijs, komt op een dag niet opdagen voor de les. Het is dan maart 1992. Zijn medescholieren vinden bloedvlekken in hun klaslokaal en de geruchten en theorieën vliegen al snel in het rond. Is hij vermoord? Weggelopen? Ontvoerd? Iedereen lijkt verdacht.
Dan verdwijnt ook een tweede scholier spoorloos. Vanuit het perspectief van vier personages wordt het mysterie langzaam ontrafeld. Ondertussen gaat ook het verwarrende tienerleven gewoon door, vol getreiter, alternatieve rockmuziek, verraad en romances.
Fabrice Goberts speelfilmdebuut scheert langs verschillende filmgenres en vertoont in zijn vorm overeenkomsten met Gus Van Sants middelbareschooldrama Elephant, met een vergelijkbare gefragmenteerde structuur en veelvuldig gebruik van langgerekte steadicamshots. Gobert maakt gebruik van sterke, nog onbekende jonge acteurs en de altijd betrouwbare Serge Riaboukine (9mm). De originele soundtrack werd passend ingevuld door Sonic Youth, met heftige ballads en minimalistische gitaren, aangevuld door tracks van onder meer The Cure en Tom Waits.