Pure Asia
Wie moet je doden om een betere wereld te krijgen? Die vraag kwelt in deze in stijlvol zwart-wit geschoten lowbudget-roadmovie niet alleen een bedeesde Japanse student die werkeloos toekeek bij de moord op een Koreaans meisje, maar ook haar op wraak beluste tweelingzuster.
Met uit de Tweede Wereldoorlog overgebleven flessen mosterdgas in hun rugzak doorkruisen de tienerterroristen op de fiets het land, op zoek naar geschikte slachtoffers. Japan is op dat moment - het speelt in 2002 - in de greep van een politiek conflict met Noord-Korea dat door fanatieke Japanse nationalisten wordt uitgebuit. Is daar hun eerste doelwit? Hun weg kruist die van een wanhopige leeftijdgenoot die zich afvraagt of hij het gifgas niet gewoon in de slaapkamer van zijn ouders moet laten ontsnappen.
Met de (industriële) landschappen van het moderne Japan als achtergrond stevent deze zoektocht naar zingeving af op een bizarre ontknoping.