Populus tremula
Hoe de allesomvattende greep van de economie doorklinkt in zoiets kleins als een lucifer. Dit prachtige beeld- en woordexperiment ontstond uit onderzoek naar de 'luciferkoning' Ivar Kreuger (1880-1932), de uitvinder van het flitskapitaal en monopolisme. Zijn 'Swedish Match'-fabrieken draaien nog steeds.