Pinoy Sunday
Wat zou het toch mooi zijn, mijmert Manuel, als er op het dakterras van zijn flat een bank zou staan. Dan zou hij na het werk een biertje kunnen drinken onder het maanlicht. Samen met zijn vriend Dado, of liever nog met de knappe, onbereikbare Celia.
Manuel en Dado zijn Filippijnse gastarbeiders in Taipei. Ze werken zes dagen per week; alleen op zondag is er tijd voor vertier. Meestal gaan ze naar de kerk, waarna Dado zijn vriendin Anna opzoekt en Manuel vergeefse pogingen doet een meisje te versieren. In Pinoy Sunday neemt de vrije dag een bijzondere wending wanneer de vrienden een gloednieuwe, knalrode bank op straat zien staan - de bank van Manuels dromen.
Deze ontroerende, trefzekere komedie is het speelfilmdebuut van Ho Wi Ding. Thema's als arbeidsmigratie, ontworteling en heimwee liggen Ho na aan het hart: hij groeide op in Maleisië, studeerde in New York, en woont en werkt in Taiwan.