Parked
Mensen die geen huis meer hebben, maar permanent in hun auto wonen - in Amerika zijn ze inmiddels met zovelen, dat er een term voor is ontstaan: 'mobiele thuislozen'. Ook in Europa schijnt het een oprukkend fenomeen te zijn, al zijn er geen officiële cijfers. Het Ierse speelfilmdebuut Parked draait om zo'n thuisloze.
Fred Daly (een zeldzame hoofdrol voor bijrolacteur Colm Meaney) leeft in zijn non-descripte auto op een parkeerplaats aan de kust. Afgesloten van de wereld, totdat de immer positief ingestelde drugsverslaafde Cathal zijn gele autootje naast die van Fred parkeert.
Onder Cathals invloed komt Fred langzaam uit zijn schulp: hij richt zijn auto in als een echt huis en zoekt voorzichtig toenadering tot de aantrekkelijke muzieklerares Juliana. Maar Cathal zelf wordt intussen hard ingehaald door zijn drugsgebruik. Uiteindelijk zitten de mannen allebei vast in hun levens, zonder nog voor- of achteruit te kunnen.