Lemonade Joe
Lemonade Joe is gemaakt in 1964, tijdens de uitbundige periode toen Tsjecho-Slowakije vervuld was van hoop dat de maatschappij zich zou losmaken van de ideologische greep van de jaren 1950 en wat vrijer zou worden. De keuze voor de Western en de satirische komedie was een stap die inging tegen de officiële voorstelling van de Western als 'verdorven en schadelijk genre'.
In een typische hoofdstraat van een klein stadje in het verre westen vindt een duel plaats tussen de knappe held Joe en een lelijke schurk. Joe werkt voor een bedrijf dat de frisdrank Kolaloka produceert en een alcoholverbod wil afdwingen.