Julien
Een klein Frans dorp ergens onder Orléans. Julien en de meeste van zijn vrienden zijn net achttien jaar geworden en leven in het tussenland tussen jeugd en volwassenheid. Een zomer lang lijkt de tijd stil te staan. Waar gaan ze heen wanneer het nieuwe studiejaar begint? Wat zullen ze doen?
Gaël Lépingle situeerde deze documentaire in die ‘dissonante tijd’ van de jeugd, dat interval waarin andere regels gelden, waarin alles nog even kan, al is het maar in theorie. De stijl waarin Lépingle die laatste zomer vastlegt, is volstrekt eigenzinnig. De jongens, die in zekere zin allemaal Julien zijn, komen nauwelijks aan het woord maar tonen zich in terloopse momenten.