Imani
Het verhaal van de film speelt zich af op één dag. De film volgt drie verschillende personages in het huidige Oeganda. Een Oeganda dat zich probeert te herstellen van traumatische tijden, zoals tijdens dictator Idi Amin en de latere burgeroorlog die berucht werd vanwege het inzetten van kindsoldaten door het LRA (Lord's Resistance Army).
Eén van de drie personages was inderdaad kindsoldaat, de andere twee zijn een huishoudelijke hulp en een hiphopdanser. De film speelt zich af in de hoofdstad Kampala en in de provincie Gulu. De drie hoofdpersonen ontmoeten elkaar niet, maar hun verhalen tonen elk wat er bij komt kijken om in een land als Oeganda te overleven. Het woord Imani betekent 'geloof' en dat is een van de dingen die je volgens de maakster nodig hebt.
Kamya maakte een ambitieuze film die door zijn cinematografische en narratieve niveau uitzonderlijk is binnen het huidige Afrikaanse filmklimaat. De film werd gedraaid met de geavanceerde Red digitale camera.