I Am Jesus
Moeten we blijven wachten op de Messias, of is hij allang terug op aarde? Er zijn in elk geval drie mensen die ervan overtuigd zijn dat zij Jezus zijn, zo blijkt uit deze documentaire.
In Siberië is een geloofsgemeenschap van boeren ontstaan rond de charismatische maar introverte Vissarion, die zijn volgelingen wil bijbrengen hoe ze moeten overleven in een barre toekomst. Een bekende verschijning in Brazilië is INRI Cristo, die vaak op televisie optreedt en veel vrouwelijke volgelingen heeft. De derde Jezus is de Brit David Shayler, een voormalig geheim agent die deel uitmaakt van een groep krakers die het kapitalisme bestrijdt. Shayler zegt dat het voor hem ook best vreemd is te beseffen dat hij Christus is.
Valerie Gudenus en Heloisa Sartorato portretteren de drie zelfverklaarde messiassen met enige ironie, maar werpen ook vragen op over (de behoefte aan) leiderschap en het verlangen bij een gemeenschap te horen.