Fortune Teller
Vier seizoenen lang volgt deze confronterende documentaire Li Baicheng, een traditionele Chinese waarzegger, en zijn doofstomme, geestelijk en lichamelijk gehandicapte vrouw Kleine Parel.
In een dorp niet ver van Beijing berekent Li de toekomst voor zijn clientèle, die voornamelijk lijkt te bestaan uit prostituees. Wanneer de politie harder op gaat treden tegen zowel de seksindustrie als de illegale waarzeggers, ziet hij zich gedwongen om met Kleine Parel terug te verhuizen naar zijn geboortedorp.
De vertelling is gestructureerd in hoofdstukken, in een vorm die terugverwijst naar de populaire fictie van de Qingdynastie. Na in Wheat Harvest het dubbelleven van een jonge prostituee te hebben gedocumenteerd, toont Xu Tong opnieuw de marginalen van de Chinese maatschappij: zij die niets meekrijgen van de extreme modernisering van het land en geen hulp hoeven te verwachten van de Chinese staat. Zo is de film tegelijk ongekend intiem en sociaal betrokken.