Curling
'Dat is niet uw zaak.' En: 'Dat is ons probleem.' Nog voor de begintitels heeft Jean-Jacques al twee keer keihard de deur voor de buitenwereld dichtgeslagen. Contact met anderen ziet hij vooral als noodzakelijk kwaad. Hij houdt zijn twaalfjarige dochter Julievonne angstvallig thuis, ook van school, in de overtuiging dat hij haar daarmee beschermt.
Enkele raadselachtige, stilgehouden gebeurtenissen (de vondst van enkele lijken in het bos, de verdwijning van een jongetje, een onverwachte ontmoeting met een tijger) brengen hun harmonieuze, maar geestdodende leven aan het schuiven. Een uitnodiging om aan curling mee doen (die wat suffe Olympische ijssport waarbij twee mensen staan te bezemen), roept bij Jean-Jacques gelukkige dromen op die hem doen beseffen hoezeer hij menselijke warmte heeft gemist. Terwijl de dochter een vergelijkbare ontwikkeling doormaakt, voelt het ruige winterlandschap waarin de tragikomische, kale film zich afspeelt opeens veel minder onuitnodigend en leeg aan.