Inmiddels is ze oud, bijna blind en resten haar nog slechts herinneringen. De zoete gedachten aan haar jeugdliefde Borya, de geur van het hooi, de feesten, haar huwelijk. Maar ook de ontberingen: hoe ze acht jaar gevangen zat tijdens het Stalin-regime en vervolgens werd gedeporteerd naar Siberië. Een kleurrijk leven in verhalen, oude foto’s en liederen, nog vers in het geheugen. Het einde van een generatie?