Beyond Enchantment
Lawrence Jordan was een schoolvriend van Brakhage, werkte met Joseph Cornell en was een van de oprichters van Canyon Cinema. Bovendien heeft hij vanaf 1952 een buitengewoon oeuvre van ambachtelijke animatie opgebouwd. ‘Zijn inhoud is subtiel, zijn techniek is volmaakt, zijn persoonlijke stijl is onmiskenbaar.’ (Jonas Mekas)