Anyang, Paradise City
Tijdens de Olympische Spelen in Seoul in 1988 kwamen in Anyang 22 arbeidsters om bij een brand. Ze waren door hun baas opgesloten in een slaapzaal en zaten als ratten in de val. Bijna niemand herinnert zich deze gebeurtenis.
Maar ook het glorieuzere verleden van Anyang (een boeddhistische term voor ‘paradijs’) wordt door weinigen herdacht. Zo stond er duizend jaar geleden een enorme tempel in Anyang. Tijdens zijn onderzoek naar het boeddhisme en de historie van Anyang volgt regisseur Park de tempelopgravingen, zoekt hij naar de 500 jaar oude ‘grootmoeders boom’ en luistert hij naar wat de stenen ons kunnen vertellen. De toekomst dient zich aan in de vorm van de burgemeestersverkiezingen.
Deze eerste lange film van visueel kunstenaar Park is gemaakt voor de gemeenschap van Anyang, in opdracht van deze stad. Hij reist heen en weer tussen het paradijs en de hel, waarbij het zoekproces onderdeel van de film is: de camera jaagt, rust, speelt en danst met de stad.