Aliki
Ontmoeting met een flamingo op een eeuwenoud zoutmeer op Cyprus, dat eeuw in, eeuw uit bezoekers en bezetters heeft zien komen en gaan. Vandaag zingt een bezoekende man: Apotheker, o apotheker / Geef me een medicijn voor mijzelf / Mijn hart, mijn hart, mijn hart gaat zo tekeer / Ik heb het aan mijn hart door jou.