9/11 markeert het begin van de 21ste eeuw. Asselberghs vraagt zich af waarom we deze laten beginnen met zo’n destructief beeld. Waarom niet 15 februari 2003, de dag waarop 30 miljoen mensen protesteerden tegen de beslissing van de VS om een 'preventieve' oorlog te beginnen in Irak? Op de kruising van poëzie en politiek nodigt hij ons uit stil te staan bij de weerslag van mediabeelden op onze maatschappij en ons in te beelden wat de mogelijkheden van een alternatief medialandschap zouden zijn.