A Little Closer
In zijn visueel sterke debuutfilm versnijdt de jonge Amerikaanse regisseur Matthew Petock drie verhalen over drie familieleden aan het randje van de maatschappij, die worstelen met de wreedheden van de liefde.
De alleenstaande moeder Sheryl is wanhopig op zoek naar een nieuwe man, die als een vader voor haar twee zoons kan zorgen. Ze bezoekt een wekelijkse datingavond, in de hoop daar haar droomprins te ontmoeten. Sheryls oudste zoon Marc (16) is nog maagd en krijgt seksuele adviezen van de oudere jongen Don. Als hij de 15-jarige Joanna verkering vraagt en zij 'ja' zegt, besluit hij al het noodzakelijke te doen om seks met haar te hebben.
En dan is er nog de jongste zoon Stephen (12), die verliefd wordt op de lerares aan wie iedereen zo'n hekel heeft. Hij stelt de loyaliteit van zijn klasgenoten danig op de proef. De familieleden kampen met vergelijkbare problemen, maar dat brengt hen niet dichter bij elkaar - Petock maakt juist de afstand tussen hen knap voelbaar.