Zero
De nul uit de titel verwijst naar de cirkel van een klok. De klok is de cirkel van verbondenheid, die alle, zeer uiteenlopende, personages delen in deze film die zich in 24 uur afspeelt. In een bijzondere vertelvorm volgt de Poolse regisseur Pawel Borowski telkens een personage totdat die, door keuze of toeval, een ander personage ontmoet - thuis, op straat, in een bus of café. Zo springt de film van personage naar personage, waarbij dezelfde mensen meerdere malen terugkeren in verhaallijnen rond jaloezie, vreemdgaan, wraak, wanhoop en noodlot. De personages vertegenwoordigen een doorsnee van de bevolking, arm en rijk, jong en oud, man en vrouw, eerlijk en corrupt. Sommigen blijken nauwer verbonden dan in eerste instantie lijkt; anderen beïnvloeden elkaars leven zonder het te beseffen. Zo stroomt het verhaal voort, een gevoel dat wordt versterkt door een trage rocksoundtrack.