Was du nicht siehst
In de debuutfilm van de Duitse regisseur Wolfgang Fischer gaat de zeventienjarige Anton op vakantie met zijn moeder, haar nieuwe vriend en diens hond. Ze betrekken een modernistisch vakantiehuis in een bos bij de zee. Al snel ontmoet Anton een merkwaardige jongen en meisje, die in het naastgelegen vakantiehuis verblijven. De jongen is Antons tegenpool: zelfverzekerd, agressief en zonder vrees. Anton raakt in de ban van dit mysterieuze duo, dat steeds onverwachts opduikt en geruisloos verdwijnt, en worstelt ondertussen met de afwezigheid van zijn vader en spanningen in de relatie met zijn moeder en haar vriend. Regisseur Fischer maakte van Was du nicht siehst een bij vlagen horrorachtige thriller en benadrukt met weidse, fraai uitgelichte opnamen van het bos, het strand en de zee de verlatenheid van de locatie, zoals wanneer Anton bovenaan de klif staat die uittorent boven de zee.