Tungijuq is de filmische en muzikale expressie van de natuurlijke, onmiskenbare aanwezigheid van de jacht in de Inuitcultuur. Deze met de computer gegenereerde video is een mix van live actie en computeranimatie, met in de hoofdrol de charismatische Inuit zangeres/kunstenares Tanya Tagaq Gillis.