The Sentimental Engine Slayer
In bepaalde muziekkringen is de met een indrukwekkend afrokapsel getooide Omar Rodriguez Lopez, vooral bekend van progrockband The Mars Volta, een fenomeen. Hij staat te boek als enorm productief (35 platen in 15 jaar), origineel en veelzijdig. Voor zijn debuutfilm The Sentimental Engine Slayer tekende hij voor scenario, productie, art direction en uiteraard ook de muziek. Bovendien speelt hij zelf de hoofdrol als de behoorlijk verwarde Barlam. De twintiger is geobsedeerd door de scheiding van zijn ouders, heeft een incestueuze relatie met zijn verslaafde zus en raakt verstrikt in een wereld van hoeren en verslaafden. Terwijl hij ten prooi valt aan een psychose, is ook voor de kijker werkelijkheid en fantasie nauwelijks uit elkaar te houden.