The Ape
Falkenberg Farewell-regisseur Jesper Ganslandt gebruikte voor zijn tweede speelfilm een ongewone improvisatietechniek, waarbij de hoofdrolspeler vooraf geen scenario mag lezen en net als de kijker in het ongewisse wordt gehouden over wat er gaat gebeuren. Ganslandt creëerde daarmee een passend claustrofobische, bijna thrillerachtige atmosfeer voor zijn fantastische hoofdrolspeler Sarri, een in Zweden bekende televisieacteur.
Een man die Krister blijkt te heten, wordt bebloed wakker in een badkamer. Wat is er gebeurd? Van wie is het bloed? Terwijl de man probeert te doen alsof er niets aan de hand is, begeeft hij zich door Stockholm naar zijn werk, met moeite de blinde paniek wegstoppend en wanhopig proberend orde te scheppen in de chaos in zijn hoofd. De camera volgt Krister bij zijn afdaling in een persoonlijke hel, als ware het een door de gebroeders Dardenne gedraaide first-person shooter game.