Musola Cathrine Kaseketi wordt in haar omgeving zeer bewonderd. Kaseketi is filmmaker in Zambia, een van de armste landen ter wereld. Ze is gehandicapt, en toch een van de meest vooraanstaande persoonlijkheden van haar land.
Kaseketi maakt ook anderen het werken mogelijk. Ze was nauw betrokken bij beide in Zambia gedraaide Forget Africa-projecten. Ze is te zien in het project van Joanna Vasquez Arong, die een documentair portret van haar maakte (Sunday School), en was coproducent bij het project van Jakrawal Nilthamrong (Unreal Forest).
Haar eerste grote speelfilm Suwi, gemaakte met Finse steun, vertelt een ogenschijnlijk autobiografisch verhaal. Het is het verhaal van Suwilanji, een jonge vrouw die na een tragisch ongeluk gehandicapt raakt en haar leven drastisch ziet veranderen. Een tweede hoofdpersoon is het jonge meisje Bupe, dat haar ouders aan aids verliest en als straatkind moet overleven.