Susa
Ergens in een troosteloze buitenwijk van een Georgische stad woont de twaalfjarige Susa, samen met zijn moeder, die onder meer een illegale wodkahandel runt. Susa baant zich dagelijks een weg door duistere cafés en achterafstraatjes om bestellingen te bezorgen en geld te innen. Ieder moment, zo verzekert zijn moeder hem, kan vader weer thuiskomen, en dan zal alles weer net zo normaal worden als vroeger. Volgens regisseur Rusudan Pirveli (1975) is het verhaal van Susa gebaseerd op feiten die zich elke dag voordoen in hedendaags Georgië. In een stijl die doet denken aan het Italiaanse neorealisme wordt het gedoemde leven van de jonge dromer gevolgd; Susa is eenzaam en naïef, maar tegelijk vindingrijk - hij geeft de hoop niet op. Deze film, die tijdens het festival zijn wereldpremière beleeft, werd ondersteund door het Hubert Bals Fonds.