soy mi madre
Indirect geïnspireerd door Jean Genets toneelstuk De Meiden past Soy mi madre de formule van de ‘telenovela’ toe in zijn verkenning van de ingewikkelde machtsdynamiek tussen ongelijken. De film, uitbundig vormgegeven door Salvador Parra (Volver, Before Night Falls), is op 16mm gedraaid in Mexico-Stad en onderzoekt de esthetiek en politiek van melodrama en ‘het verstorend potentieel daarvan om binnen een zeer vastomlijnd kader iets te zeggen over problemen en dilemma's in de privésfeer’. (Phil Collins)