Slovenian Girl
De achtste speelfilm van de Sloveense regisseur Damjan Kozole (bekend van Spare Parts, 2003) speelt zich af in Ljubljana in 2008, wanneer Slovenië een half jaar voorzitter van de Europese Unie is. Tegen die achtergrond volgen we de 23-jarige studente Alexandra, die onder de naam Slovenka als callgirl werkt en zich vooral richt op buitenlandse gasten die kort in de stad verblijven. Het gaat mis als een klant een hartaanval krijgt nadat hij te veel Viagra heeft genomen; hij blijkt een lid van het Europees Parlement te zijn. De politie gaat op zoek naar het meisje, dat koste wat kost haar dubbelleven geheim wil houden. Sterke hoofdrol van theateractrice Nina Ivanisin als de koele, berekenende antiheldin.