Shocking Blue
Willem, Jacques en Chris, allemaal een jaar of zestien, zijn elkaars beste vrienden. Ze wonen in de Hollandse Bollenstreek, waar dorpen, akkers en weilanden aanleunen tegen duin en strand. Hun leven is als van zoveel plattelandsjongeren, maar een dramatisch ongeluk verandert alles. Als ze met zijn drieën op de trekker zitten, komt Jacques onder de trekker, terwijl Willem achter het stuur zit. Willem vraagt zich in het diepst van zijn gedachten af of zijn jaloezie op Jacques, die de avond ervoor ervandoor ging met Marianne, iets te maken heeft met het ongeluk. Maar hij kan er met niemand over praten. In de Bollenstreek houdt niemand van lange gesprekken.
De Cloe’s tragische, maar ook haast sprookjesachtig romantische tweede lange film maakt optimaal gebruik van de kleur en het licht van een zomers Holland. Het originele scenario van Céline Linssen geeft alle ruimte aan een keur van jonge Nederlandse acteurs.