Ordinary People
Een dag uit het leven van Dzoni, een jonge Servische rekruut. Met zeven andere soldaten wordt hij naar een afgelegen plek gebracht. Na lang wachten in de zomerhitte arriveren gevangen burgers en pas dan wordt duidelijk welke taak de soldaten wacht. In een rustig tempo volgt de film de jonge soldaten, die tijdens deze lamlendig zinderend hete dag doen wat er van ze verwacht wordt. Dit zijn ‘staatsvijanden’, zo verzekert commandant Kouki, en daar bestaat slechts één oplossing voor. Sterke drank helpt een handje. Ordinary People toont de gruwelijke banaliteit van oorlogsmisdaden en geeft impliciete verklaring vanuit het militaire systeem.
Perisics (1976) debuutfilm ging in première tijdens het afgelopen festival van Cannes, en is gebaseerd op een proces van het Oorlogstribunaal in Den Haag. De film werd medeondersteund door het Hubert Bals Fonds.