Oops Wrong Planet
Oops Wrong Planet toont een lieflijk glooiend landschap als van een andere planeet, een wereld van ruis en ruimte ver van hier. Storingen in beeld suggereren contact, een poging tot communicatie. Afstand en nabijheid zijn vertroebeld. 'De mens heeft de tuin uitgevonden om in zichzelf te kunnen wandelen,' schreef Nietzsche. De artificiële omgevingen van De Clercq nodigen uit tot soortgelijke reflectie. Een e-mailcorrespondentie tussen haar en een autistische man stond aan de basis van dit werk.