In Mudanza volgen we hoe het familiehuis van de Spaanse dichter Federico García Lorca in Granada wordt leeggehaald. Nauwgezet worden alle objecten, schilderijen en meubelstukken verpakt en uit de ruimtes verwijderd. In de daaropvolgende stilte worden de vertrekken traag door de camera afgetast en wordt de afwezigheid van de verbindende factor, de mens, kunstenaar en verzamelaar, invoelbaar. Ruim zeventig jaar na zijn dood is de definitieve boedelscheiding van geest en lichaam een feit.