Luigi indelicato
Meubelmaker Luigi krijgt op Sicilië de duimschroeven aangedraaid door de maffiaclan van zijn zwager. Op heel menselijk niveau wordt zijn onmogelijke situatie zichtbaar, zonder drama, als onderdeel van het dagelijks leven. Beheerste, realistische maffiafilm is het fictiedebuut van de twee jonge broers Urso. Voorfilm bij Down Terrace.