I Am Not Your Friend
Na het wonderlijke Hukkle en het groteske Taxidermia schotelt de Hongaarse filmtovenaar György Pálfi ons deze keer een studie van menselijk gedrag in een realistischer setting voor. Welkom in hedendaags Boedapest. Moderne machomannen met harde kale koppen. Moderne vrouwen met een harde lach. Een ontmoeting is een kans om iemand te gebruiken. Een relatie is een optie op iets anders. Bedrog is zo makkelijk als een snuifje coke. Een indringend gefilmde, cynische rondedans van vier mannen en vijf vrouwen, met songs op de radio bij wijze van commentaar. Ongelooflijk, dat dit meedogenloze en schitterend geacteerde ensemblestuk over het failliet van menselijke verhoudingen is ontstaan uit improvisaties met niet-professionele spelers.