Hiroshima
Hiroshima is de eerste soloregie van de Uruguayaan Pablo Stoll na de dood van zijn kompaan Juan Pablo Rebella, met wie hij het veelbejubelde 25 Watts en Whisky maakte. Stoll volgt in zijn even hyperrealistische als surrealistische slackerfilm 24 uur lang de dagelijkse routine van zijn broer Juan, die kaasstengels sealt in een bakkerij, wat huishoudelijke klusjes doet, naar een barbecue gaat en met zijn band oefent.
Hiroshima is een bijna zwijgende film; het enige communicatiemiddel is de postpunk en technomuziek die we door Juans discman horen. De dialogen zijn onhoorbaar en verschijnen via tussentitels in beeld, met een unheimische sfeer tot gevolg. Stoll laat met Hiroshima zien dat hij nog midden in de Uruguayaanse scene zit, met cameo’s van Adrián Biniez (Gigante), Federico Veiroj (Acné) en Manuel Nieto Zas (La perrera). Ook Stolls vader en andere broer zijn te zien. Hiroshima is opgedragen aan Juan Pablo Rebella.