Het Hemelse Leven op Aarde
Filmmaker Jesse de Jong is ongelukkig met zijn huidige leven. Hij ontvlucht zijn huis in de stad en trekt naar de jungle om daar aan het leven te proeven. Met zijn kleine digitale camera in de hand praat hij met locals en geniet hij van de weidse omgeving. Eenmaal thuis gooit hij het roer om: hij verhuist naar een woongroep op het platteland om samen te leven en gelukkig te zijn. Maar kan hij het leven wel naar zijn hand zetten? De Jongs camera fungeert steeds als schrijfgerei. Het is zijn middel om te registreren en te filosoferen over zijn leven en dat van anderen. Het levert een intieme, grillige en essayistische zoektocht op.
De Jong won in 1999 een Tuschinski Award voor zijn afstudeerfilm Het lege nest. Een jaar later werd zijn korte film Een intens realistisch doch romantisch liefdesdrama bekroond met een Gouden Kalf.