Flooding in the Time of Drought
Een film met een bijzondere lengte en een bijzondere vorm. Hij is twee keer zo lang als een speelfilm en in twee delen gemaakt. Het is geen documentaire, maar heeft daarvan wel veel elementen. De film volgt acht paren immigranten in het huidige Singapore. Zo wordt veel duidelijk over de politieke en sociale situatie van Singapore, waarvan de bloeiende economie voor een belangrijk deel drijft op gastarbeiders. De immigranten worden niet geïnterviewd, maar spelen scènes uit hun leven. Speelfilm, maar veel realistischer dan gebruikelijk.
Een ander fictioneel element in de film is de introductie van een watercrisis in Singapore. Het zijn juist de immigranten die daarvan het meest last hebben. Voor een belangrijk deel speelt de film zich af in de kleine woningen van de diverse immigrantenkoppels. En ook in andere opzichten werkte de filmmaker op de vierkante centimeter.