Fantan Fanga
Het compacte weefsel van Afrikaanse tradities, politieke satire, politieprocedures, spirituele puzzels en zwaar aangezette apocalyptische dramatiek is het vervolg op Adama Drabo’s klassieker Taafe Fanga (De macht van de lendendoek) en biedt een eigenzinnige, Afrikaanse kijk op de wereld. Het verhaal - De macht van de armen - wordt door Tante Diabate (de dochter van Sidiki Diabate, de meester op de kora die eerder Taafe Fanga vertelde) als een omgekeerde legende verteld: het is het verhaal van een dag die nog komen moet. Het begint met de rituele onthoofding van een albino dorpeling door een bende. Het hoofd wordt naar de plaatselijke medicijnman gebracht, die denkt dat de lichaamsdelen van een albino geluk brengen. Andere dorpelingen denken echter dat op het hele land een vloek zal rusten als hij zonder zijn hoofd wordt begraven. Bij het politieonderzoek naar de moord moet worden meegewogen hoe een dergelijk incident tot rampzalige sociale beroering kan leiden.