Eyes Wide Open
Aaron, een orthodox-joodse vader en echtgenoot uit Jeruzalem, doet er aanvankelijk alles aan om zijn gevoelens voor zijn mooie, jonge werknemer Ezri te onderdrukken. Hij gelooft dat God lust als beproeving van de ziel heeft gecreëerd en dat het overwinnen van zijn passie hem juist dichter bij God brengt. Toch verliest Aaron zich hopeloos in de jongen en beseft hij hoe zielloos zijn leven hiervoor was. De gemeenschap, waarvan hij een gerespecteerd lid is, tolereert dit soort afwijkingen van de norm absoluut niet en oefent in toenemende mate druk op hem uit - uiteindelijk wordt hij zelfs bedreigd. Hij geeft zijn geluk noch zijn religie zomaar op, maar moet uiteindelijk kiezen: zich conformeren aan de heersende moraal of trouw zijn aan wie hij is. Dit ingetogen speelfilmdebuut is een authentiek en genuanceerd portret van een gesloten religieuze groep, met het taboe op homoseksualiteit als gedurfd maar onderliggend thema.