Air Doll
Voor deze bespiegeling over eenzaamheid en vergankelijkheid, gebaseerd op een manga van Goda Yoshiie, koos de maker van Still Walking, Nobody Knows en After Life een ongewone hoofdpersoon: een opblaasbare plastic sekspop. Een goedkope, zoals ze zelf zegt. Want wat haar eigenaar - een kelner van middelbare leeftijd die haar Nozomi noemt - niet weet, is dat zijn surrogaat-echtgenote tot leven is gekomen.
Houterig en naïef zet zij haar eerste stappen in Tokio. Gaandeweg neemt ze steeds meer de gestalte aan van de actrice Bae Doo-Na, die haar zo wondermooi pop-achtig blijft spelen. Nozomi wordt verliefd op de jonge eigenaar van een videotheek en observeert vol verwondering de mensen in Tokio. Iedereen leeft voor zich, zonder te beseffen dat alles verbonden is, mijmert ze, terwijl ze leert dat het bezit van een hart ook pijn kan doen.