Een gangster vlucht in de nacht na een mislukte overval. De volgende ochtend wordt hij verwacht door zijn ‘gabbers’ op het vliegveld. Weg nach Rio is de combinatie van de eindexamenfilm Nach Rio van Clemens Klopfenstein (die later IFFR-klassiekers zou maken als E nachtlang Fuurland) en de nieuwe interpretatie van die film, Rio, geregisseerd door Lukas Tiberio Klopfenstein. Gemaakt in 1968 in Zürich en in 2008 in Umbrië. Twee beginnen.