Bij een filmvertoning worden de echte ruimte van de toeschouwer en de fictieve ruimte van de film beïnvloed door de subjectieve perceptiemechanismen van de kijker. Op basis van de compositie 4'33” (1952) van John Cage filmde de maker twee uitvoeringen van hetzelfde stuk; de eerste uitvoering werd opgenomen met het geluid van het publiek en achtergrondgeluiden, terwijl de tweede uitvoering getoond wordt in totale stilte. De Boer onderzoekt het effect van de verschillende opnamen op de kijker.